Forum www.psychoterapiauam.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Syllabus

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.psychoterapiauam.fora.pl Strona Główna -> Wprowadzenie do psychologii biologicznej / Grupa II
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia Szewczak




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 19:16, 17 Paź 2012    Temat postu: Syllabus

Korzystając z rzadkich chwil, kiedy mój internet działa, wrzucam syllabus od pana Woydy
TK_01
Zagadka życia.
Zagadnienia: Historia, przejawy i znaczenie życia w wymiarze biologicznym, znaczenie wody i związków węgla, życie na poziomie molekularnym, wprowadzenie do zasad molekularnej logiki życia.
TK_02
Zasady molekularnej logiki życia
Zagadnienia: zasada ekonomii molekularnej, zasada komplementarności strukturalnej, zasada sprężenia zwrotnego, zasada autoreplikacji
TK_03
Genetyczny program człowieka
Zagadnienia: genetyczny zapis wędrówek Homo sapiens, wyjaśnienie podstawowych pojęć (genotyp, fenotyp, rozszerzony), zachowanie jako fenotyp; wprowadzenie do psychologii ewolucyjnej
TK_04
Zasady ewolucji w badaniach nad umysłem i zachowaniem człowieka
Zagadnienia: adaptacyjność i przystosowawczość zachowań człowieka – przykłady, oddziaływanie substancji roślinnych, wpływ pasożytów
TK_05
Ewolucyjny przepis na człowieka
Zagadnienia: problem pochodzenia i przydatności ludzkiej inteligencji, wielkość mózgu a poziom inteligencji, istotne zasady ewolucji mózgu człowieka, konsekwencji rosnącej w toku ewolucji wielkości mózgu człowieka, atrybuty psychologiczne pozwalające rozwiązywać problemy odziedziczone po przodkach, przyczyny różnic międzyludzkich
TK_06
Iluzja świadomej woli
Zagadnienia: nieświadoma kontrola działania, automatyczne odruchy, pierwotne emocje, strach jako adaptacja biologiczna, zmysł moralny, empatia, paradoks kłamstwa
TK_07
Informacja zapisana w genomie człowieka
Zagadnienia: geny kodujące białko i geny kodujące RNA, sekwencje i cząsteczki regulujące ekspresję genów, znacznie oddziaływań DNA z białkiem; upakowanie w komórce i wprowadzenie dodatkowego poziomu regulacji ekspresji genów, różnice w genach kobiet i mężczyzn, praktyczne aspekty wiedzy na temat genów, nutrigenomika, medycyna spersonalizowana
TK_08
DNA jako nośnik informacji genetycznej
Zagadnienia: pseudogeny, zarys budowy DNA, replikacja DNA, znaczenie zdolności korekcyjnych aparatu replikacji DNA i wydajności działania innych systemów naprawczych, starzenie się i śmierć organizmów, geny ewolucyjnego sukcesu Homo sapiens
TK_09
Powstawanie cech fenotypowych pod kontrolą genów – część pierwsza
Zagadnienia: definicja syntezy RNA (transkrypcji), podobieństwa o różnice między DNA i RNA, zarys mechanizmu transkrypcji, znaczenie upakowania DNA, epigenetyczny regulator genów, funkcje RNA, kod genetyczny
TK_10
Powstawanie cech fenotypowych pod kontrolą genów – część druga
Zagadnienia: definicja syntezy białka (translacji), elementy kluczowe dla przebiegu translacji, zarys mechanizmu translacji, organizacja genów kodujących białka, obróbka sekwencji kodujących białka, „dojrzewanie białek”, losy produktów translacji, relacja sekwencja białka – struktura białka – funkcja białka, konsekwencje zmian w strukturze białka, priony
TK_11
Zmienność organizmów
Zagadnienia: znaczenie regulacji ekspresji genów, przyczyny zmienności organizmów, zmienność epigenetyczna – przykłady schorzeń epigenetycznych, zmienność genetyczna – mechanizmy, mutacje – typy i przyczyny, choroby genetycznej
TK_12
Inne mechanizmy zmienności organizmów:
Zagadnienia: rekombinacja – rola w mejozie i znaczenie dla programu genetycznego komórek, ruchome elementy genetyczne - skutki przemieszczania się, wirusy – typy i znaczenie dla zdrowia człowieka, zasady terapii genowej, komórki macierzyste.
TK_13
Kontrola cech fenotypowych przez środowisko – część pierwsza
Zagadnienia: Znaczenie sygnałów zewnętrznych dla funkcjonowania komórek, typy sygnałów działających na komórki i zasada ich działania, receptory sygnałów – zróżnicowanie właściwości jako podstawa różnorodnej odpowiedzi na działające sygnały, typy sygnałów chemicznych (cząsteczek sygnałowych) i sygnalizacji biologicznej, tworzenie śladów pamięciowych jako przykład oddziaływania sygnałów chemicznych (neuroprzekaźników)
TK_14
Kontrola cech fenotypowych przez środowisko – część druga
Zagadnienia: układ hormonalny jako podstawowe narzędzie utrzymania homeostazy w obrębie organizmu człowieka, konsekwencje działania hormonów na poziomie komórek, zachowanie człowieka jako proces determinowany działaniem hormonów
TK_15
Energetyczne podstawy życia
Zagadnienia: Podstawowe zasady przekształceń energetycznych zachodzących w komórkach, rola mitochondriów, zasady funkcjonowania łańcucha oddechowego i syntezy ATP, choroby mitochondrialne, wartość energetyczna pożywienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.psychoterapiauam.fora.pl Strona Główna -> Wprowadzenie do psychologii biologicznej / Grupa II Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin